سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ مستر تیکو

عمل لابیاپلاستی چیست؟

عواملی که موجب می شود تا خانم ها تمایل به انجام این عمل زیبایی داشته باشند به قرار ذیل است:

 – بزرگی لابیا

 – متقارنن نبودن لابیا

 – دشواری در رعایت نکات بهداشتی ناحیه تناسلی که موجب تولید بوی بد در این ناحیه می شود.

 – احساس درد و سوزش زیاد در هنگام مقاربت جنسی

 – درد و ناراحتی در زمان انجام برخی فعالیت های ورزشی مانند سوارکاری و یا دوچرخه سواری

 – احساس درد در زمان در پوشیدن برخی لباس های تنگ و چسبان

 – انحراف جریان ادراری

 – افزایش اعتماد به نفس


لابیاپلاستی

عمل لابیو پلاستی چه مزایایی دارد؟

لابیاپلاستی یا عمل زیبایی واژن به دو هدف ممکن است انجام شود :1- زیبایی و 2- درمان

در ادامه مزایای این عمل جراحی را بر اساس هر دوهدف مذکور به صورت جداگانه را مورد بررسی قرار می دهیم:

مزایای لابیا پلاستی از نظر درمانی

لازم است که بدانید عمل لابیاپلاستی درابتدا به هدف درمان انجام شد که در این جراحی پزشک متخصص مشکلاتی را که زنان به دلیل اندازه بزرگی لابیا ها با آن مواجه بودند درمان می کردند.

خروج ترشحات از واژن: ترشحاتی که به صورت طبیعی از واژن خارج می شوند برای دستگاه تناسلی زنان بسیار مفید می باشد، این ترشحات علاوه بر اینکه موجب تازگی و طراوت واژن و خروج میکروب ها از داخل آن می شوند.

زنانی که لابیاهای بزرگی دارند از خروج صحیح ترشحات واژن جلوگیری می کند که این امر موجب ابتلا به عفونت های واژینال می شود، این دسته از خانم ها به صورت مکرر به عفونت های باکتریایی واژن مبتلا می شوند در صورتی که براساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده این افراد بعد از عمل لابیاپلاستی بهبود پیدا می کنند.

سهولت در رعایت بهداشت ناحیه تناسلی: یکی از دلایلی که زنان به سوزش و خارش واژم مبتلا می شوند بزرگ بودن لابیاهای داخلی است، این دسته از زنان معمولا در نظافت و پاکیزگی این ناحیه با مشکل مواجه هستند.

بزرگی لابیاها حتی می تواند موجب عرق سوزی ناحیه تناسلی شود که وجود این مشکلات زمینه ساز برخی مشکلات پوستی نییز می باشد، خانم ها می توانند با جراحی لابیاپلاستی این مشکلات را درمان کنند.

احساس ناراحتی در هنگام مقاربت جنسی: اکثریت زنانی که متقاضی جراحی لابیاپلاستی هستند در زمان مقاربت جنسی به دلیل ساییده شدن لابیای مینور احساس درد و ناراحتی دارند، حتی ممکن است به دلیل ساییده شدن لابیای مینور دچار زخم شده و رابطه جنسی نیز ناممکن شود. پزشکان برای درمان این مشکل عمل لابیاپلاستی را توصیه می کنند.

احساس ناراحتی در زمان انجام ورزش های هوازی: ساییده شدن و زخم شدن لابیای مینور در زمان انجام برخی فعالیت های ورزشی مانند سوارکاری و دوچرخه سواری از دیگر مشکلات خانم هایی است که لابیای آن ها بزرگ است، این افراد می توانند با انجام عمل لابیاپلاستی به راحتی این مشکل خود را درمان کنند.

بهبود روابط زناشویی: یکی از مهم ترین مزایای جراحی لابیاپلاستی بهبودی روابط زناشویی است که در بخش تاثیر عمل لابیا پلاستی در روابط جنسی، همین مقاله در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

 – مزایای لابیاپلاستی از نظر زیبایی

همانطور که گفتیم ابتدا عمل لابیاپلاستی به هدف درمانی مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه این عمل جراحی دارای جنبه های زبیایی نیز می باشد و زنان زیادی به هدف زیبایی برای این جراحی به پزشک مراجعه می کنند.

عمل لابیاپلاستی

عمل جراحی لابیاپلاستی با هدف زیبایی می تواند انتخاب مناسبی برای خانم هایی باشد که لابیای مینور آن ها از لابیای ماژور خارج شده و موجب شده تا دستگاه تناسلی آن ها حالت دفرمه ای به خود بگیرد.

البته لازم است که بدانید این جراحی برای دختران باکره زیر 18 سال مناسب نمی باشد زیرا این افراد در دوران رشد هورمونی قرار دارند و بهتر است انجام این جراحی را به بعد از 25 سالگی موکول کنند.

در ادامه مهمترین کارکردهای زیبایی جراحی لابیاپلاستی را مورد بررسی قرار می دهیم:

امکان پوشیدن شلوارهای چسبان و مایو بیکینی

بزرگی لایباها موجب ایجاد مشکل در پوشیدن لباس های تنگ و چسبان شود، برخی از خانم ها به دلیل این که بزرگی لابیای آن ها در زیر لباس نمایان است احساس ناراحتی می کنند این افراد می توانند با انجام جراحی لابیاپلاستی این مشکل خود را برطرف کنند.

بیشتر مطالعه کنید : لیزر بیکینی

تقارن در لبه های واژن

عدم تقارن لابیای مینور می تواند یکی از دلایل دفرمه شدن شکل ظاهری واژن باشد، با جراحی لابیاپلاستی می توان حالت تقارن و زیبایی در واژن را ایجاد کرد.

افزایش اعتماد به نفس

همگی ما می دانیم که زیبایی تا چه حد می تواند موجب افزایش اعتماد به نفس در افراد شود، و یکی از دلایل کاهش اعتماد به نفس خانم ها در برابر شریک جنسی، عدم زیبایی شکل ظاهری ناحیه تناسلی آن ها است، جراحی لابیاپلاستی برای این دسته از خانم ها به منظور زیباسازی ناحیه تناسلی و افزایش اعتماد به نفس می تواند گزینه مناسبی باشد.

تاثیر جراحی لابیاپلاستی بر رابطه جنسی

به گفته اغلب پزشکان انجام این جراحی می تواند تاثیرات مثبت فراوانی در میل جنسی خانم ها داشته باشد، برخی از خانم ها تصور می کنند که لابیای مینور دارای عصب های جنسی هستند و جراحی آن ممکن است موجب کاهش میل و لذت در رابطه جنسی شود در صورتی که این تصور کاملا غلط می باشد و لابیا پلاستی نه تنها هیچگونه تاثیر منفی در رابطه جنسی نداشته بلکه موجب بهبود آن نیز می شود، البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که بعد از جراحی لابیاپلاستی تا مدتی نباید رابط جنسی داشته باشید، در این خصوص در بخش مراقبت های بعد از لابیاپلاستی در این مقاله صحبت خواهیم کرد.

از جمله مهم ترین تاثیرات مثبت جراحی لابیا پلاستی در رابطه جنسی به قرار ذیل است:

 – یکی از مهم ترین مواردی که می تواند در روابط جنسی تاثیراگذار باشد داشتن اعتماد به نفس است، جراحی لابیاپلاستی موجب زیبایی شکل ظاهری ناحیه تناسلی می شود که این امر در افزایش اعتماد به نفس در خانم ها بسیار موثر می باشد و موجب می شود که رابطه بهتری را تجربه کنند.

 – اغلب خانم ها به دلیل تیرگی و دفرمه بودن ظاهری آلت تناسلی خود در زمان رابطه جنسی، احساس خجالت و شرم دارند، جراحی لابیاپلاستی علاوه بر اینکه موجب عمل زیبایی واژن شده بلکه در جوانسازی و رفع تیرگی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

 – همانگونه که پیشتر نیز گفتیم با جراحی لابیاپلاستی نظافت ناحیه تناسلی راحت تر شده و موجب می شود که بوی بد واژن از بین برود، همچنین بعد از این جراحی ترشحات واژن به راحتی خارج شده که این امر نیز در از بین رفتن بوی بد ناحیه تناسلی تاثیرگذار است.

عمل لابیاپلاستی

 – برخی از خانم ها همزمان با عمل لابیاپلاستی، پوست اضافه ای را که بر روی ناحیه کلیتوریس قرار دارد به منظور بهبود زیبایی بر می دارند این عمل که هودکتومی نام دارد موجب افزایش تحریک جنسی در خانم ها شده و از این طریق به راحتی می توانند ارگاسم را نیز تحربه کنند، البته لازم است که بدانید که همه خانم ها به عمل هودکتومی نیاز ندارند و در زمان جراحی لابیاپلاستی در صورت نیاز پزشک انجام آن را به بیمار توصیه می کند.

 – بزرگ بودن لابیا می تواند یوجب بروز برخی مشکلات مانند ساییده شدن و یا سوزش در زمان رابطه شود که این امر در کیفیت رابطه تاثیر منفی می گذارد، با انجام جراحی لابیاپلاستی می توان این مشکلات را برطرف کرد.

بیشتر مطالعه کنید : کربوکسی تراپی واژن

مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی به چه صورت است؟

همانگونه که در ابتدای مقاله نیز گفتیم این جراحی در مطب پزشک انجام می شود و در زمره عمل های جراحی سرپایی قرار دارد که نیازی به بیهوشی ندارد و خوشبختانه بیمار با عوارض ناشی از مواد بیهوشی مواجه نمی شود.

در این بخش از مقاله به بررسی مراقبت های بعد از جراحی لابیاپلاستی در هر دوره زمانی می پردازیم:

نکات کلی بعد از جراحی لابیاپلاستی

 – اگر شاغل هستید لازم است که به مدت 5 الی 7 روز از محل کارتان مرخصی بگیرید، که دو روز ابتدایی بعد از عمل باید استراحت مطلق داشته باشید.

 – تا یک هفته باید از انجام هر گونه فعالیت بدنی خودداری کنید و به مدت یک ماه نیز انجام فعالیت های سنگین بدنی ممنوع می باشد.

 – به مدت یک ماه استفاده از وان حمام- استخر و جکوزی ممنوع می باشد.

 – اغلب پزشکان توصیه می کنند که یک هفته اول بعد از جراحی از خوردن غذاهای چرب و تند پرهیز کنید و خوردن میوه و سبزیجات و آب توصیه می شود.

 – تا یک ماه نباید رابطه جنسی داشته باشید.

 – تا 2 ماه از انجام برخی ورزش های سنگین مانند سوارکاری و ایروبیک خودداری کنید.

جزییات مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی

در این بخش از مقاله به صورت دقیق و جزئی نکاتی را که می بایست بعد از عمل لابیاپلاستی انجام دهید را بیان می کنیم برای درک بهتر این نکات مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی را به چند مرحله تقسیم می کنیم:

 – مرحله اول: 48 ساعت الی 72 ساعت بعد از عمل

 – مرحله دوم: یک هفته بعد از عمل

 – مرحله سوم یک ماه بعد از عمل

هر کدام از این مراحل مراقبت های خاص خود را دارند و می بایست به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی تمامی این نکات به صورت دقیق رعایت شوند.

مراقبت های جراحی لابیاپلاستی در 72 ساعت اولیه بعد از عمل

دو روز ابتدایی بعد از این جراحی لازم است که بیمار استراحت مطلق داشته باشد همچنین می بایست نکات زیر به مدت 72 ساعت توسط بیمار رعایت شود:

 – لازم است که در زمان جراحی حتما یک همراه داشته باشید زیرا که رانندگی بعد از عمل لابیاپلاستی برای شما ممنوع می باشد.

 – در دو الی سه روز اولیه بعد از عمل ممکن است احساس درد- سوزش و ورم داشته باشید، که می توانید در این مدت با مصرف آنتی بیوتیک ها و مسکن هایی که پزشکتان تجویز کرده است علاوه بر این که میزان درد را کاهش دهید از رشد باکتری ها و قارچ ها و بروز عفونت در ناحیه تناسلی نیز جلوگیری کنید.

 – در طی این 72 ساعت محل عمل را تمیز نگه دارید و در صورت نیاز پانسمان آن را تعویض کنید.

 – لازم است که در 24 ساعت ابتدایی عمل، برای کاهش درد و از بین رفتن ورم از کمپرس یخ استفاده کنید.

 – در 48 ساعت اولیه بعد از جراحی رعایت بهداشت واجب می باشد برای این کار می توانید واژن خود را با آب خنک بشویید و حتما به این نکته توجه داشته باشید که بعد از هر بار شستن واژن حتما آن را خشک کنید برای این کار می توانید از سشوار استفاده کنید.

 – از پوشیدن لباس های چسبان و تنگ خودداری کنید به منظور تسریع روند بهبود محل بخیه ها بهتر است از لباس های نخی استفاده کنید زیرا موجب نفوذ هوای کافی به محل بخیه ها می شود.

 – احساس خارش در روز اولیه بعد از جراحی کاملا طبیعی بوده که دلیل این امر جوش خوردن بخیه ها می باشد، می توانید در صورت تجویز پزشک از پماد کورتونی استفاده کنید.

 – مصرف میوه و سبزیجات بعد از جراحی را فراموش نکنید، به منظور جلوگیری از ابتلا به یبوست بهتر است در این دوران موادغذایی فیبردار را در برنامه غذایی خود بگنجانید، و از مصرف غذاهای تند و چرب نیز خودداری کنید.

 – از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید زیرا موجب فشار آمدن به بخیه ها می شود.

 – می توانید بعد از 24 الی 48 ساعت بعد از جراحی دوش بگیرید البته از نشستن در وان حمام خودداری کنید.

 – بالا و پایین از پله و رانندگی به مدت 3 روز بعد از جراحی ممنوع می باشد.

 – برای تسریع روند بهبودی بخیه ها مصرف امگا3 و ویتامین E توصیه می شود.

 – از نوشیدن مایعات کافئین دار و کشیدن سیگار خودداری کنید.

 – در صورت احساس درد و ورم شدیدغیر قابل تحمل و همچنین مشاهده خونریزی حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

 – مراقبت های عمل لابیاپلاستی در 7 روز اول بعد ازعمل

با پشت سر گذاشتن سه روز اولیه بعد از جراحی دیگر احساس درد و سوزش نخواهید داشت ولیکن لازم است که حتما نکات ذیل را رعایت کنید:

 – مصرف داروهایی که پزشک تجویز کرده است را ادامه دهید، زیرا این کار موجب تسریع روند بهبودی بخیه ها و جذب آن ها به بدن می شود و همچنین در نتیجه نهایی جراحی تاثیرگذار خواهد بود.

 – همچنان از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان خودداری کرده و لباس های نخی و گشاد بپوشید.

 – مصرف میوه و سبزیجات را قطع نکنید.

 – از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.

 – درصورت صلاحدید و تجویز پزشک می توانید از پماد استروژن به منظور بهبود هرچه سریعتر بافت های پوستی در ناحیه واژن استفاده کنید.

مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی روزهای 7 تا 28 بعد از جراحی

 – همچنان می بایست از انجام رابطه جنسی خودداری کنید.

 – نشستن در وان حمام و یا رفتن به استخر می بایست با صلاحدید پزشکتان باشد.

 – از دویدن و پیاده روی های تند خودداری کنید ولی بهتر است حتما پیاده روی آرام و سبک را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

 – در این دوره هیچ منع غذایی وجود ندارد و می توانید برنامه غذایی عادی خود را از سر بگیرید.

در پایان ذکر این نکته نیز لازم است که دوره نقاهت بعد از عمل لابیاپلاستی به این بستگی دارد که با لیزر عمل کرده اید و یا با جراحی تهاجمی، در صورتی که با لیزر عمل لابیاپلاستی را انجام داده باشید دوره نقاهت کوتاهتری خواهید داشت و بیمار بعد از گذشت 3 الی  5 روز بعد از جراحی می تواند فعالیت عادی روزمره خود را از سر بگیرد ولیکن برای برخی فعالیت های سنگین و رابطه جنسی بهتر است یک ماه صبر کند.