سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ مستر تیکو

معرفی شرکت قطار رجا

 

معرفی شرکت مسافربری رجا

کشور ایران به دلیل مساحت و گستردگی زیاد علاوه بر جاده های زمینی و هوایی ، دارای جاده های ریلی بی شماری نیز می باشد که بسیاری از مسافران سفرهای خود را با قطار و جاده های ریلی انتخاب می کنند . از همین رو شرکت های مختلفی مسئولیت جا به جایی مسافران را در این زمینه بر عهده گرفته اند . یکی از شرکت های مسافربری ریلی شرکت خصوصی قطار رجا می باشد .

در ابتدا تمامی حمل و نقل های باری و جابه جایی مسافران از طریق قطار ، صرفا بر عهده شرکت راه آهن کشور بود ، اما در ادامه برای گسترش و پیشرفت کیفیت حمل و  نقل ریلی ، سازمان راه آهن کشور تصمیم به واگذاری به یک شرکت خصوصی گرفت . سازمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار و در سال 1376 ، جابه جایی ریلی را به شرکت خصوصی رجا واگذار نمود .

شرکت قطار رجا امروزه با بیش از 1000 کارمند اصلی به عنوان پرچم دار شرکت های ریلی راه آهن محسوب می شود و روزانه جمعیت بی شماری را از نقاط مختلف جابه جا می کند .

تعداد بسیار زیادی از قطارهای موجود در ایران را شرکت حمل و نقل ریلی قطار رجا مدیریت و کنترل می کند و همچنین 65 درصد از جابه جایی مسافران و خرید بلیط قطار بر عهده این شرکت ریلی می باشد .

انواع قطارهای رجا

1 – قطارهای چهار تخته رجا

این نوع قطارها به صورت کوپه ای و داخل هر کوپه 4 تخت با تمامی امکانات می باشد . این نوع قطارهای شرکت رجا به 4 کلاس مختلف طبقه می شود . کلاس ویژه آن شامل قطارهای زندگی سیمرغ و سبز می باشد .

کلاس 1 آن شامل قطارهای غزال و بلور سبز ، کلاس 2 قطارهای لوکس چهارتخته و البرز ، کلاس 3 خلیج فارس می باشد .

2 – قطارهای سالنی و صندلی دار رجا

این نوع قطارها از نظر قیمتی پایین تر از دیگر قطارهای شرکت رجا می باشد . کلاس این نوع قطار رجا شامل کلاس ویژه تندروی پردیس ، کلاس 1 صبا ، کلاس 2 صبا و ارم و کلاس 3 شامل قطارهای اتوبوسی می باشند .

3 – قطار مجلل زندگی رجا

در این نوع قطار شرکت رجا همانطور که از نام آن پیداست ، جزو کلاس های ویژه و VIP شرکت رجا محسوب میشود و دارای امکاناتی بیشمار نسبت به دیگر قطارهای رجا می باشد . از امکانات این نوع قطار رجا می توان به رستوران دو طبقه ، کوپه های 4 تخته با امکانات عالی ، مهمانداران تحصیلکرده مخصوص هر سالن و ... اشاره کرد . قیمت بلیط قطار در این کلاس معمولا بالاتر از دیگر قطارهای شرکت رجا می باشد .

4 – قطار های شش تخته

این نوع قطارها به صورت سالنی و کوپه ای طراحی شده اند ولی با این تفاوت که در هر کوپه به جای 4 تخت ، شش تخت قرار گرفته و با امکاناتی بسیار مناسب دارای قیمت بلیط قطار پایین تر از چهار تخته ها می باشد و جزو مقرون به صرفه ترین قطارهای رجا در بین قطارهای کوپه ای خواهد بود .

خدمات حمل خودرو با قطارهای شرکت رجا

شرکت قطار رجا برای مسافرینی که درخواست حمل خودرو داشته باشند امکانات بسیار خوبی را فراهم کرده است و به سادگی فقط با مراجعه به شرکت رجا می توانید درخواست خود را مبنی بر حمل خودرو به این شرکت اعلام کنید و با قبول شرایط و قوانینی که برای حمل خودرو می باشد خواهید توانست خودرو خود را با قطارهای شرکت رجا جابه جا کنید .

از جمله قوانینی که شرکت رجا برای این منظور در نظر گرفته است ، میتوان به حجم باک بنزین به میزان یک چهارم حجم کل باک و عدم ارتفاع خودرو بیش از 158 سانتی متر و عرض 180 سانتی متر اشاره کرد .

خرید بلیط قطار رجا از سایت مستر تیکو

در سایت مستر تیکو ، به سادگی و با چند کلیک میتوانید اقدام به خرید بلیط قطار رجا نمایید . از باکس موتور جستجوی بالای صفحه و از گزینه قطار میتوانید مبدا و مقصد خود را انتخاب و روز حرکت را مشخص کنید و در ادامه بر روی گزینه جستجو کلیک نمایید . تمامی شرکتهای ریلی و برنامه های حرکت آن ها برای شما به نمایش گذاشته می شوند ، با مقایسه قیمت ها می توانید اقدام به خرید بلیط قطار نمایید .

همچنین برای خرید بلیط قطار رجا می توانید از ستون سمت راست صفحه بین شرکت ها ، شرکت رجا را انتخاب کنید تا تمامی برنامه های حرکت قطارهای این شرکت به نمایش گذاشته شوند .

در صورت هرگونه مشکل می توانید از چت آنلاین سایت استفاده کنید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی هرگونه مشکل شما را برطرف نمایند .