سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ مستر تیکو

تعمیر مشکل تاچ صفحه نمایش تلفن همراه

    نظر

نحوه رفع مشکل مربوط به تاچ صفحه نمایش تلفن همراه

گاهی اوقات ممکن است برای شما پیش بیاید که تاچ بعضی از قسمت های صفحه نمایش تلفن همراه تان کار کند و تاچ بعضی از قسمت های دیگر کار نکند. شما دوست دارید تاچ تلفن همراه شما به گونه‌ ای باشد که وقتی برنامه ای را لمس می کنید، همان برنامه باز شود نه نرم افزار های دیگر.

در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه عملکرد تاچ تلفن‌ همراه خود را تست کرده و در صورت وجود مشکل آن را حل نمایید.

برای تست عملکرد تاچ صفحه نمایش تلفن همراه خود در تعمیرات موبایل ، باید ابزار تشخیص دستگاه را فعال کنید. برای فعال کردن این ابزار به یک کد ستاره اندروید نیاز است. جهت استفاده از ابزار تشخیص دستگاه کافی است به قسمت شماره گیری تلفن همراه خود رفته و کد اندروید مورد نظر را وارد نمایید.

اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که برای هر دستگاهی چه کدی را شماره گیری کنیم؟ در ادامه چند نمونه از کد های ستاره ای اندروید دستگاه های برندهای معروف را تشریح می کنیم:

_ همه دستگاه های اندروید از جمله دستگاه های سامسونگ = *#7353#

_ کد ستاره ای اندروید مورد استفاده در تلفن های همراه  HTC = *#*#3424#*#*

_ کد ستاره ای اندروید مورد استفاده در تلفن های همراه سونی اکسپریا = *#*#7378423#*#*

در صورت شماره گیری هر یک از کد های بالا برای دستگاه مورد نظر، ابزار تشخیص دستگاه بلافاصله راه‌اندازی نمی‌شود. ممکن است از شما خواسته شود که دکمه diall/call را بزنید. پس از راه اندازی ابزار تشخیص دستگاه می توانید تاچ صفحه نمایش تلفن همراه خود را تست کنید.

تعمیر مشکل مربوط به تاچ صفحه نمایش تلفن همراه

طریقه تعمیر تاچ صفحه نمایش تلفن همراه

اگر تاچ تلفن همراه خود را به صورت عادی تست کنید و به وجود نقاط سوخته روی صفحه نمایش آن پی ببرید، ممکن است نتوانید مشکل را حل کنید. اما در صورت استفاده از ابزار تشخیص دستگاه می توانید مشکل مربوط به تاچ صفحه نمایش خود را به درستی تشخیص داده و راه کار آن را بیابید.

اگر مشکل صفحه نمایش تلفن همراه شما یک مشکل نرم افزاری باشد، به راحتی حل می شود، اما در صورت وجود مشکل سخت افزاری باید تاچ صفحه نمایش را تعویض کنید که این کار ممکن است با تلفن همراه شما ناسازگار باشد.

تعمیرات گوشی هوآوی

خارج کردن باتری تلفن همراه به منظور حل مشکل تاچ صفحه نمایش

برای حل مشکل تاچ تلفن همراه خود می توانید باتری را از آن خارج کنید.  با این کار صفحه نمایش شما دوباره بازنشانی شده و ممکن است مشکل آن حل شود. اگر تلفن همراه شما به گونه ای طراحی شده است که قابلیت جداسازی باتری را نداشته باشد، می توانید با استفاده از تنظیمات آن یا فشار دادن دکمه های روی دستگاه، آن را خاموش و مجددا روشن کنید.

تعمیر مشکل مربوط به تاچ صفحه نمایش تلفن همراه

تعمیرات موبایل سامسونگ

فعال کردن حالت safe mode به منظور حل مشکل تاچ صفحه نمایش

با فعال کردن حالت safe mode ایمنی دستگاه شما به حداکثر رسیده و نرم افزارهای مخرب شناسایی می شوند. اگر قصد دارید صفحه نمایش تلفن همراه خود را تعویض کنید، در این امر باید احتیاط داشته باشید، چرا که نقاطی در صفحه نمایش شما وجود دارند که هنوز فعال هستند و ممکن است کار شما با همان تعداد نقاط فعال راه بیفتد و نیازی به تعویض صفحه نمایش نباشد. دلیل احتیاط در تعویض صفحه نمایش تلفن همراه این است که صفحه های جدید معمولاً با دستگاه سازگاری ندارند.

اگر مشکل مربوط به عملکرد تاچ صفحه نمایش تلفن همراه شما یک مشکل نرم افزاری باشد، دیگر نیازی به تعویض سخت افزاری صفحه نمایش آن نیست، اما در صورتی که بخواهید صفحه نمایش آن را تعویض کنید، لازم است تمامی تنظیمات و پیکربندی دستگاه خود را دوباره چک کنید.

اختلال در عملکرد تاچ صفحه نمایش تلفن همراه به علت نفوذ مایعات به داخل دستگاه

ممکن است در عملکرد تاچ تلفن همراه شما، به علت نفوذ مایعات به داخل دستگاه اختلال ایجاد شود. در چنین شرایطی می توانید تلفن همراه خود را در 99% ایزوپروپیل الکل قرار دهید. با این کار دستگاه شما تقریباً خشک می شود.

اختلال در تاچ تلفن همراه به علت وارد شدن ضربات فیزیکی

اگر به علت وارد شدن ضربات فیزیکی به دستگاه، در عملکرد تاچ تلفن همراه شما اختلالی ایجاد شود، لازم است که صفحه نمایش آن تعویض گردد.