سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ مستر تیکو

منظور از بلیط چارتر چیست؟

 

 

خرید بلیط چارتر به چه معناست ؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دنیای دیجیتال خریدهای اینترنتی بیش از پیش فراگیرتر شده است ، همچنین خرید بلیط هواپیما نیز از این مستثنی قائل نخواهد بود و روز به روز خرید اینترنتی بلیط هواپیما ، خرید بلیط قطار و خرید بلیط اتوبوس بیشتر از هر زمان دیگری در حال رشد و پیشرفت است . امروزه دیگر برای خرید بلیط های سفر متقاضیان از روش های سنتی کمتر استفاده کرده و به جای اتلاف وقت در رفت و آمد و مراجعه حضوری به آژانس مسافرتی سعی میکنند از ساده ترین روش یعنی خرید آنلاین بلیط هواپیما استفاده کنند . خرید بلیط چارتر نیز از دیگر اصطلاحات رایج در خریدهای اینترنتی بلیط هواپیما می باشد که در ادامه به تعریف بلیط چارتر خواهیم پرداخت .

بلیط های هواپیما معمولا به دو روش به فروش میرسند : 1- بلیط چارتر 2 – بلیط سیستمی

بلیط چارتر:

برخی از آژانس های مسافرتی در بعضی از موارد ، یا بخشی از صندلی های هواپیما و یا تمامی این صندلی ها را از قبل پیش خرید میکنند و در زمان مناسب آن ها را به فروش می رسانند که به این روش چارتر و به آن شرکت نیز آژانس مسافرتی چارتر کننده می گویند .

بلیط سیستمی :

بلیط سیستمی به همان روال عادی شرکت های هواپیمایی و فروش های معمول گفته می شود که توسط سازمان شرکت های هواپیمایی و توسط ایرلاین های مختلف همچون شرکت هواپیمایی ایران ایر ، شرکت هواپیمایی ماهان ، آتا ، کاسپین و ... به فروش می رسد .

خرید بلیط چارتر از آژانس های مسافرتی در برخی موارد میتواند مفید و برخی موارد مضر باشد که در ادامه این مقاله به تفاوت های خرید بلیط چارتر و خرید بلیط سیستمی به صورت مفصل می پردازیم .

 

تفاوت بلیط چارتر و بلیط سیستمی

در خرید بلیط چارتر میتوانیم در بعضی موارد قیمت بلیط هواپیما خود را کاهش دهیم به این صورت که آژانس های مسافرتی چارتر کننده به دلیل اینکه تمامی صندلی های هواپیما را از قبل پیش خرید کرده اند و زمانی که این صندلی ها به فروش نرسد و خالی بماند مجبور به کاهش قیمت صندلی ها خواهند بود و میتوان در جستجو خرید بلیط هواپیما از بلیط های چارتر قیمت پایین استفاده کرد . اما در بلیط های سیستمی قیمت بلیط هواپیما همیشه یکسان است .

از دیگر تفاوت های خرید بلیط چارتر و خرید بلیط سیستمی میتوان به استرداد آن اشاره کرد . در بلیط چارتر امکان استرداد بلیط وجود ندارد مگر در برخی مواقع و درصد استرداد نیز بسیار کم خواهد بود ، اما در بلیط های سیستمی همیشه امکان استرداد بلیط هواپیما وجود دارد و درصد بسیار بالایی از خرید بلیط هواپیما قابل استرداد می باشد .

در بلیط های چارتری ویرایش مشخصات به هیچ وجه امکان پذیر نیست و در صورت اشتباه در ورود مشخصات فردی دیگر نمیتوان ویرایشی را بر روی بلیط انجام داد ، بایستی بلیط را کنسل و درصد استرداد را پرداخت کنید و سپس دوباره اقدام به خرید بلیط جدید نمایید . از همین رو برای خرید بلیط چارتر دقت بسیار بالایی در هنگام وارد کردن مشخصات فردی داشته باشید .

در بلیط چارتر قیمت ها برای تمامی سنین خانواده یکسان است ، در حالی که بلیط های سیستمی با اندکی کاهش قیمت برای نوزادان و کودکان به فروش میرسد . از همین رو مستر تیکو پیشنهاد میکند زمانی که به صورت خانوادگی اقدام به خرید بلیط هواپیما می کنید بیشتر به جستجوی بلیط های سیستمی بپردازید .

بلیط چارتر همیشه معنی و مفهوم بلیط ارزان هواپیما را داشته است ، اما در واقع به این صورت نیست ، یعنی تا زمانی که آژانس های مسافرتی چارتر کننده صندلی های خود را در زمان معین به فروش برسانند خبری از کاهش قیمت نخواهد بود . و معمولا در مسیرهای پر تردد و در ایامی که سفرهای بسیاری انجام میشود صندلی های چارتری به خودی خود فروش میرسند و و اینجاست که قیمت بلیط چارتر با همان قیمت بلیط های سیستمی هیچ تفاوتی نخواهد داشت و حتی در بعضی موارد بلیط های چارتر قیمت های بالاتری نسبت به سیستمی خواهند داشت .

بلیط هواپیما چارتر داخلی

بلیط هواپیما چارتر داخلی به خریدهایی که در بین شهرهای مختلف ایران انجام می شود می گویند . برای خرید بلیط هواپیما چارتر داخلی از باکس جستجوی خرید بلیط هواپیما در بالای صفحه استفاده کنید . پس از انتخاب مبدا و مقصد خود ، تاریخ سفر و سپس بر روی گزینه جستجو کلیک نمایید . طبق عکس زیر تمامی سفرهای مربوط به آن روز برای شما لیست میشود .

در جایگاه مشخص شده در عکس همانطور که میبینید نوع بلیط ها به دو صورت چارتری یا سیستمی تقسیم بنده شده است که از این جایگاه شما میتوانید تشخیص دهید که کدام ایرلاین اقدام به فروش بلیط چارتر و کدام یک بلیط سیستمی انجام میدهد و همچنین از سمت راست صفحه میتوانید با زدن تیک چارتری تمامی پروازها را فقط به پروازهای چارتر محدود کنید و به این صورت تمامی ایرلاین هایی که فقط بلیط چارتری به فروش می رسانند به نمایش در می آید . و در انتها با کلیک بر روی گزینه انتخاب میتوانید وارد صفحه رزرو بلیط و وارد کردن اطلاعات شخصی شوید و از آن جا اقدام به خرید بلیط چارتر نمایید .

بلیط هواپیما چارتر خارجی

بلیط هواپیما چارتر خارجی به خریدهایی که در بین کشورهای مختلف و خارج از کشور انجام میشود می گویند . برای خرید این نوع بلیط ها طبق توضیحات بالا میتوانید به جستجوی بلیط های چارتری و یا سیستمی بپردازید ، فقط با این تفاوت که در باکس جستجوی بالای صفحه به جای استفاده از پرواز داخلی از بخش پرواز خارجی اقدام به جستجو کنید .

 

منبع : مستر تیکو