سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ مستر تیکو

معرفی شرکت هواپیمایی ایران ایر

 

معرفی شرکت هواپیمایی ایران ایر

شرکت هواپیمایی ایران ایر یکی از معتبرترین و قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی در ایران می باشد که جزو اولین شرکت هواپیمایی در کشور است . در قبل از انقلاب نام این شرکت هواپیمایی "هما" بود که پس از پیروزی انقلاب نام آن به ایران ایر تغییر کرد و تا به حال این نام پابرجا مانده است . شرکت هواپیمایی ایران ایر (IranAir Airline  ) در 51 سال پیش یعنی در سال 1340 از اقدام دو شرکت هواپیمایی دیگر تاسیس شد و تا به حال جزو برترین شرکت های هواپیمایی در کشور بوده است .

بعد از تاسیس ایران ایر iran air airline اولین پرواز این شرکت به مسیر تهران – بیروت بود که در سال 1344 و با یک فروند بویینگ 727 انجام شد . در گذشته این شرکت هواپیمایی جزو برترین شرکت های هواپیمایی در جهان به شمار میرفت و دارای پروازهای زیادی به اروپا بود .

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی ایران ایر

هواپیمایی ایران ایر Iran Air دارای دو نوع کلاس پروازیمی باشد : 1 – کلاس پروازی اکونومی 2 – کلاس پروازی هما

گروه های نرخی J و C  زیر گروه های کلاس پروازی هما می باشند که نسبت به خدمات و کیفیت های ارائه شده دارای قیمت بالاتری نسبت به کلاس اکونومی هستند و حتی مسافران این گروه کلاس پروازی می توانند خدمات ویژه ای نیز در سایر ایرلاین ها داشته باشند .

در گروه پروازی اکونومی گروه های نرخی Y - L - N - M - Q – V قرار دارند که جزو به صرفه ترین پروازهای ایران ایر می باشد . مسافرانی که به دنبال سفرهای پروازی اقتصادی تر و قیمت بلیط هواپیما ارزان می باشند میتوانند از این کلاس پروازی ایران ایر استفاده نمایند . در این دو گروه کلاس پروازی شرکت هواپیمایی ایران ایر قیمت ها و خدمات نسبت به کلاس های مختلف و براساس مبدا و مقصد مسافر و روزهای خاص متغیر می باشد .

ناوگان هواپیمایی ایران ایر

شرکت ایران ایر در حال حاضر دارای 43 فروند هواپیمای فعال است که بعد از شرکت هواپیمایی ماهان رتبه دوم در بین تعداد هواپیماهای موجود و فعال در کشور را دارا می باشد .

نوع هواپیما

تعداد فروند

فوکر 100

16

ایرباس 300- 310

2

ایرباس 300BK

4

ایرباس 300- 600

4

بویینگ 747 –SP

1

بویینگ 747 مدل 200

3

ایرباس 300 – B

4

ایرباس 300 –B- F

2

بویینگ 747 – F

1

ایرباس 320

6

جمع ناوگان

43

پروازهای داخلی و خارجی هواپیمایی ایران ایر

هواپیمایی ایران ایرIran Air  دارای پروازهای متعددی برای داخل و خارج از کشور می باشد که در سایت مستر تیکو می توانید از تمامی پروازهای ایران ایر و خرید بلیط هواپیما این شرکت بهره مند شوید و اقدام به خرید بلیط هواپیما ایران ایر نمایید .

پروازهای داخلی شرکت هواپیمایی ایران ایر عبارتند از :

قشم ، تهران ، مشهد ، بندرعباس ، بوشهر ، بندر لنگه ، رشت ، یزد ، ساری ، تبریز ، ارومیه ، کرمان ، کرمانشاه ، گرگان ، اصفهان ، اردبیل ، بیرجند ، آبادان ، اهواز ، کیش ، ساری ، شیراز ، زاهدان

و همچنین پروازهای خارجی این شرکت هواپیمایی عبارتند از :         

استانبول ، مسکو ، بیروت ، آمستردام ، آنکارا ، لندن ، تاشکند ، کراچی ، هامبورگ ، میلان ، دوحه ، نجف ، دمشق ، بمبئی ، گوتنبرگ ، کلن ، وین ، رم ، گراچی ، کویت ، پکن ، پاریس ، استکهلم

 

منبع : مستر تیکو