سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ مستر تیکو

زمان استفاده از گوگرد مایع برای زمین کشاورزی

معرفی بهترین زمان استفاده از کود گوگرد مایع

کود گوگرد مایع یکی از محصولات بی‌همتا در صنعت کشاورزی است که کاربرد زیادی دارد. یکی از موارد مهم زمان استفاده از گوگرد مایع است که باید به آن توجه بسیاری نمایید. اگر نمی‌دانید چه زمانی از این محصول برای گیاهان و محصولات زراعی خود استفاده کنید نگران نباشید در این مقاله ما به شما تمامی نکات لازم را آموزش خواهیم داد. مصرف این محصول بهتر است در زمانی انجام شود که انرژی زیادی از درخت و یا گیاهان از دست رفته، البته باید در چندین مرحله از این کود مایع بی‌نظیر استفاده کنید.

مرحله اول استفاده بهتر است زمانی باشد که گیاه در خواب است و تازه شروع به گلدهی می‌کند. مرحله دوم نیز در زمان تشکیل دانه و میوه است، چرا که در این زمان درخت انرژی زیادی از دست می‌دهد و صرف تولید میوه خواهد کرد. بنابراین استفاده از کود گوگرد در این دو مرحله بسیار مهم و ضروری است. در این میان مرحله سومی نیز وجود دارد و زمانی است که میوه درخت در حال رشد و یا به عبارت دیگر مغز میوه در حال پر شدن است می‌باشد. دقت کنید که حدود 20 روز به برداشت محصول باید مانده باشد پس از آن می‌توانید کود را به آب آبیاری مخلوط کنید و درختان را آبیاری نمایید. برای درختان حدود 3 بار استفاده از این محصول توصیه می‌شود، اما برای محصولات زراعی 2 بار نیز کافی است. برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید در زمان‌هایی که گفته شد از کود گوگرد مایع استفاده کنید.

ادامه مطلب...

معرفی کود آهن و مزایای استفاده از آن در کشاورزی

آهن موجود در کود آهن

آهن ترکیبی از چندین آنزیم و چند رنگدانه است که به کاهش نیترات ها و سولفات ها کمک می کند و به تولید انرژی در گیاه کمک می کند. اگرچه آهن در سنتز کلروفیل (رنگدانه سبز در برگها) استفاده نمی شود، اما برای تشکیل آن ضروری است. این توضیح می دهد که چرا کمبود آهن باعث بروز کلروز در برگ های جدید می شود.

کمبود آهن

کمبود آهن به صورت کلروز وریدی روی برگ های جدید بیان می شود (برگ ها زرد با رگبرگ های سبز هستند). برای تعیین علت کمبود، ابتدا ریشه ها را بررسی کنید. ریشه های گیاهی که در اثر آبیاری بیش از حد بیمار هستند یا تحت فشار قرار می گیرند، مواد مغذی را به طور موثر جذب نمی کنند و باعث کلروز می شوند. برای کاهش تنش گیاه و استفاده مناسب از قارچ کش اشباع در زمانی که ریشه ها بیمار هستند، باید اجازه داد که محیط رشد بین دو آبیاری خشک شود.

ادامه مطلب...

معرفی بهترین کود برای درخت پسته

معرفی بهترین کود برای رشد سریع نهال پسته

پسته بومی خاور میانه یکی از قدیمی ترین گیاهان کشت شده است که از زمان های قدیم کشت می شده است. آنها به سرعت به کل منطقه مدیترانه رسیدند و توسط پادشاهان، مسافران و مردم عادی به یک اندازه ارزش داشتند. طبق افسانه ها، ملکه صبا به پسته علاقه خاصی داشت و مردم عادی را از کشت آن برای مصرف خود منع می کرد. گفته می شود که امپراطور ویتلیوس آنها را در قرن اول پس از میلاد داشت.آنها در حالی که مهاجرانی از خاورمیانه در دهه 1880 به آمریکا وارد می شدند به رم معرفی شدند. امروزه پسته عمدتاً در یونان، ایران، آمریکا، ترکیه و آسیای مرکزی کشت می شود . پسته به طور مشروط مقاوم است و می تواند در مناطق معتدل و در مکان های ایده آل کاشته شود. در آنجا منشعب و نسبتاً گسترده رشد می کند. پوست خشن است و تا حدودی یادآور پوست بلوط است، شاخه ها به شدت و به صورت افقی رشد می کنند. برگها متناوب و دارای کرکهایی هستند. طول آنها به 11 سانتی متر می رسد. گلها نامشخص هستند و در رگه هایی که در بغل برگ ظاهر می شوند متعدد ظاهر می شوند. این میوه پوستی دارد که در زمان رسیدن، قبل از سبز شدن، قرمز می شود. وقتی پسته ها می رسند، پوست میوه ها خشک می شود به طوری که ترک می خورند و پسته واقعی دیده می شود. این دوباره توسط یک پوسته محکم تر احاطه شده است، که در پشت آن دانه واقعی قرار دارد. آیا میدانید  که بهترین کود برای درخت پسته چیست؟ این همان پسته است که برای ما بسیار معطر و خوشمزه است.

ادامه مطلب...

راهنمای خرید انواع اجاق گاز

    نظر

نکات خرید اجاق گاز

بی شک مهم ترین وسیله در آشپزخانه اجاق گاز است. بنابراین برای انتخاب آن باید نسبت به بقیه وسایل آشپزخانه دقت بیشتری به خرج دهید. با خواندن این مقاله قادر خواهید بود مناسب ترین مدل اجاق گاز را انتخاب کنید. در این مقاله به موضوعات زیر پرداخته خواهد شد:
• انواع اجاق گاز
• نکاتی برای خرید اجاق گاز
• بهترین اجاق گاز های موجود در بازار

ادامه مطلب...

راهنمای خرید انواع بخاری نیک کالا

    نظر

معرفی بخاری نیک کالا

اگر شما برای گرمایش محیط کار یا خانه خود تصمیم به تهیه وسایل گرمایشی دارید با ما همراه باشید تا در این مطلب با ذکر مواردی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید به شما کمک کنیم.دوستان عزیز! امروزه وسایل گرمایشی متنوع و با طراحی و امکانات مختلف در بازار موجود هستند تا آنچه را که نیاز شماست پاسخگو باشد. نیک کالا نیز یکی از برندهای معتبر داخلی است که با بکارگیری طراحی بی نظیر و در نظر گرفتن نکات ایمنی و همچنین سبک های متفاوت کار شما را آسان نموده است. در ادامه مطلب به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید از بین مدل‌های مختلف بخاری نیک کالا گزینه مناسب خود را پیدا کنید.

ادامه مطلب...

معرفی چسب پهن نواری برای اسباب کشی

معرفی چسب پهن

چسب پهن یکی از مهمترین ابزارهای هر جابجایی محسوب می‌شود، طوری که همه ما در بسته بندی اثاثیه خانه حداقل دو رول چسب مصرف میکنیم. به همین خاطر همین وسیله کوچک یکی از واجبات هر جابجایی می باشد. در واقع چسب نواری پهن به دلیل چسبندگی بالا برای ایمن سازی کارتن اسباب کشی و پلاستیک حبابدار به کار می‌رود. از چسب پهن نواری به عنوان مستحکم کردن انواع کارتن های اسباب کشی و وسایل بسته بندی استفاده می شود. چسب پهن نواری تولید شرکت ایزی پک با قدرت چسبندگی بسیار بالایی که دارد بهترین گزینه برای بسته بندی می باشد. این محصول کاربردی با بهترین متریال ها و مواد اولیه با کیفیت تولید شده است و گزینه ای عالی برای بسته بندی محسوب می شود. حالا در ادامه بیشتر به توضیح این چسب پهن نواری می پردازیم.

ادامه مطلب...

معرفی اختلال شخصیت مرزی (BPD)

یک بیماری­ کمتر شناخته شده: زندگی با اختلال شخصیت مرزی

اختلال شخصیت مرزی یکی از اختلالات شخصیتی است که هنوز اطلاعات چندانی دربار? آن نداریم، اما امروزه امید به درمان آن وجود دارد.

آلیسون گراهام مشغول امتحانات سطح A روانشناسی بود که برای اولین­بار با اختلال شخصیت مرزی (BPD) مواجه شد.

گراهام به­یاد می­آورد: “دو نفر از دوستانم به من گفتند: منظور بدی نداریم اما این بیماری شبیه تو است…” این نوجوان از شهر پیتربورو دوران بلوغ پرنوسان و رنج­آوری را تجربه می­کرد: ناپایداری­های خُلق، خشم و افکار خودکشی. او از سن 12 یا 13 سالگی دست به اعمال خود-جرحی می­زد. و حالا وضعیت او در یک کتاب مرجع توصیف شده بود.

“من احساس کردم هیچ شانسی ندارم و این بیماری وضعیت وخیمی برایم رقم زده بود.”

مشکلات خیلی زودتر شروع شده بودند. گراهام می­گوید که فرزند یک ازدواج ناشاد بوده، با پدری که دائماً مست می­کرد و مادری که به افسردگی مبتلا بود. او 12 ساله بود که پدرش خانه را ترک کرد و 13 ساله بود که والدینش رسماً طلاق گرفتند. سپس رفتارهای خود-آسیب­رسان، کج خلقی­ها و به هم زدن روابط دوستانه با کوچک ترین بهانه آغاز شدند. آن زمان پزشکان گفته بودند که این فقط اضطراب امتحان است!

ادامه مطلب...

معرفی بخاری بدون دودکش آبسال

معرفی بخاری آبسال

بخاری بدون دودکش آبسال از پرطرفدارترین تولیدات شرکت آبسال می باشد که با استفاده از جدیدترین فناوری های روز دنیا سالانه تولید و در سطح بازار عرضه می شود. این دستگاه با طراحی زیبا و توانایی که در جلوگیری از هدر رفتن انرژی دارد و نیز به سبب بازده بالای که آن از جمله ی پرفروش ترین محصولات شرکت آبسال است. در طراحی و ساخت بخاری بدون دودکش آبسال توجه به ایمنی و صرفه جویی در سوخت و ایجاد بیشترین گرما اولویت سازندگان این محصول بوده است. نکته ای که باعث برتری این دستگاه نسبت به بخاری های دودکش دار می شود این است که در بخاری های دودکش دار قسمت اعظم حرارت تولید شده توسط دودکش از بین می رود اما در بخاری بدون دودکش آبسال این مورد وجود ندارد و تمام سوخت مصرف شده به گرما تبدیل می شود.

ادامه مطلب...

معرفی انواع اختلالات شخصیت

شخصیت، هر یک از ما را به افرادی متفاوت تبدیل می کند. سبک رفتاری ما، اینکه چگونه واکنش می­دهیم، جهان بینی، افکار و احساسات ما و اینکه در روابط مان چگونه تعامل برقرار می کنیم همگی بخش هایی هستند که شخصیت­مان را می­سازند.داشتن یک شخصیت سالم فرد را قادر می سازد تا عملکرد روزانه را به انجام برساند. هم? افراد گاهی استرس را تجربه می­کنند اما شخصیت سالم به ما کمک می کند تا با چالش­ها مواجه شویم و به حرکت رو به جلو ادامه دهیم.برای فرد مبتلا به اختلالات شخصیت ، ویژگی­های زندگی روزمره که بیشتر مردم به راحتی از آن­ها عبور می­کنند می­تواند چالش­برانگیز باشد.

ادامه مطلب...

گوشتکوب برقی چیست و کاربرد آن

    نظر

معرفی گوشتکوب برقی

اگر به دنبال اطلاعاتی درباره گوشتکوب برقی هستید با ما همراه باشید. امروزه گوشتکوب برقی در اکثر آشپزخانه ها دیده می شود. با استفاده از گوشتکوب برقی سرعت عمل شما برای آشپزی بالا خواهد رفت و از آشپزی لذت می برید. اندازه گوشتکوب کوچک بوده و جای کم تری نسبت به لوازم مشابه می‌گیرد. گوشتکوب برقی برای کسانی که در حجم کم آشپزی می‌کنند، وسیله مناسبی است. گوشتکوب از نظر عملکرد شبیه غذاساز و مخلوط کن است. گوشتکوب برقی‌ برای خرد و له کردن انواع سبزیجات و درست کردن نوشیدنی و انواع کیک ها استفاده می‌شود. در این مقاله به بررسی موارد زیر می پردازیم:

ادامه مطلب...